۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير

پالایش

از
تا
جستجو
گروه
مرتب شود با
به صورت
تيتر سوال
یک ایده نوآورانه باید چه شرایطی را داشته باشد که بتوان ثبت اختراع کرد؟ یک ایده نوآورانه باید چه شرایطی را داشته باشد که بتوان ثبت اختراع کرد؟
اختراعی قابل ثبت است که دارای نوآوری، گام ابتکاری و دارای کاربرد صنعتی در سطح بین المللی باشد. همچنین لازم است وحدت رویه داشته باشد و به صورت کامل افشا شده باشد و با اصول بدیهی علمی مغایرت نداشته باشد و مطابق ماده 4 قانون ثبت اختراعات از استثنائات اختراع نباشد.
کارآموزی میخوام شرکت کنم، مرکز رشد چه کمکی می‌تواند بکند؟ کارآموزی میخوام شرکت کنم، مرکز رشد چه کمکی می‌تواند بکند؟
مرکز رشد یک مجموعه دولتی است و شرکت‌های مستقر در آن شرکت‌های خصوصی و مستقل می‌باشند و تصمیم‌گیری در مورد پذیرش کارآموز با نظر شرکت است. یادآوری می‌شود قبل از هر اقدامی می بایست با مدیریت ارتباط با صنعت و جامعه هماهنگ شوید.
مرکز رشد چگونه فضایی است و چه خدماتی به ما ارائه می دهد؟ مرکز رشد چگونه فضایی است و چه خدماتی به ما ارائه می دهد؟
مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه محلی برای استقرار هسته‌های فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان، نهادهای مالی حامی، شتاب‌دهنده‌ها و سایر عناصر اصلی اکوسیستم کارآفرینی است. شرکت‌های مستقر در مرکز رشد در کلان‌روندهای مختلف علم و فناوری فعالیت دارند. از ارزش‌های مرکز رشد دانشگاه اصفهان برای واحدهای فناور می‌توان به پذیرش کاملاً الکترونیکی، اکانت اینترنت رایگان، کارتابل اتوماسیون برای اطلاع از رویدادها و کارگاه‌ها و دوره‌های برگزارشده در سرتاسر کشور، تجهیزات اداری و خط تلفن، فضاهای هم‌نشینی و مشاوره و استراحت، فضای کارگاهی و آزمایشگاهی اختصاصی مرکز رشد، تسهیلات مالی و اعتباری، تسهیل در امور ثبت اختراع در سطح کشور و بین‌الملل و... اشاره کرد.
شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه اصفهان بیشتر در چه زمینه‌هایی فعالیت دارند؟ شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه اصفهان بیشتر در چه زمینه‌هایی فعالیت دارند؟
لطفاً به سربرگ شرکت‌های مستقر در وب سایت مرکز رشد ( به آدرس https://roshd.ui.ac.ir/) مراجعه نمایید و لیست شرکت‌ها و زمینه فعالیت هر یک را مشاهده کنید.
چطور یک شرکت دانش بنیان ثبت کنیم؟ چطور یک شرکت دانش بنیان ثبت کنیم؟
ابتدا باید یک شرکت ثبت و پس از آن درخواستی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس  reg.daneshbonyan.ir مبنی بر تقاضای دانش بنیان شدن ارسال شود. بعد از بررسی کارشناسان مربوطه در صورت دارا بودن شرایط لازم مورد حمایت دانش بنیان قرار خواهد گرفت.
چطور می توانیم به مرکز رشد وارد شویم؟ چطور می توانیم به مرکز رشد وارد شویم؟
با تکمیل و بارگزاری فرم‌های استقرار در مرکز رشد در سربرگ دوم وب سایت مرکز رشد (https://roshd.ui.ac.ir/) که پس از آن این درخواست توسط کارشناسان بررسی و به فرد متقاضی به منظور انجام گام‌های بعدی اطلاع‌رسانی می‌گردد.

تفاوت ثبت اختراع و طرح صنعتی در چیست؟ تفاوت ثبت اختراع و طرح صنعتی در چیست؟
اختراع عملی است که طی آن با یک ایده‌ی جدید و نو، وسیله‌ای که قبلاً وجود نداشته است تولید می‌شود یعنی ایده جدیدی که ممکن است به ثبت برسد، اما در طرح صنعتی یک شکل جدید از اختراع است ایجاد که می‌تواند در زمینه‌های مختلف صنعتی یا غیر صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.
تاسیس شرکت دانش‌بنیان چگونه است؟ تاسیس شرکت دانش‌بنیان چگونه است؟
ابتدا باید یک شرکت ثبت و پس از آن درخواستی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس  reg.daneshbonyan.ir مبنی بر تقاضای دانش بنیان شدن ارسال شود. بعد از بررسی کارشناسان مربوطه در صورت دارا بودن شرایط لازم مورد حمایت دانش بنیان قرار خواهد گرفت.
پس از صدور نامه استعلام خطاب به دانشگاه اصفهان چه باید بکنیم؟ پس از صدور نامه استعلام خطاب به دانشگاه اصفهان چه باید بکنیم؟
پس از صدور نامه استعلام خطاب به دانشگاه اصفهان پیامکی برای شما ارسال خواهد شدکه براساس پیامک می بایست اقدام نمایید ولی اگر نامه استعلام مربوط به استعلام مجدد است لطفا با اکانت اولیه خود وارد سامانه اختراعات دانشگاه اصفهان (http://saba.ui.ac.ir/ ) شوید و در قسمت اعتراض نامه استعلام جدید را بارگزاری نمایید.
برای ورود به ناحیه نوآوری چه شرایطی باید داشته باشیم؟ برای ورود به ناحیه نوآوری چه شرایطی باید داشته باشیم؟
داشتن برنامه مدون برای استقرار، حمایت و شتاب‌دهی تیم‌های استارتاپی دانشگاهی در قالب نوآوری باز یا استارتاپ‌استودیو که از اهداف مورد انتظار از شرکت‌های مستقر شده می‌توان به تشکیل نوآفرین‌ها (استارت آپ) و حمایت موثر از آنها تا شکل گیری کسب و کارهای نوپا، ایجاد یا پشتیبانی از کلان روندها دانش و فناوری، خلق ثروت‌های ناملموس و ارائه برنامه‌های علمی مرتبط با کارآفرینی و نوآوری اشاره کرد.
برای ورود به مرکز رشد از کجا می بایست شروع کرد؟ برای ورود به مرکز رشد از کجا می بایست شروع کرد؟
با تکمیل و بارگزاری فرم‌های استقرار در مرکز رشد در سربرگ دوم وب سایت مرکز رشد (https://roshd.ui.ac.ir/) که پس از آن این درخواست توسط کارشناسان بررسی و به فرد متقاضی به منظور انجام گام‌های بعدی اطلاع‌رسانی می‌گردد.
برای همکاری با شرکت های مستقر در مرکز رشد چه باید کرد؟ برای همکاری با شرکت های مستقر در مرکز رشد چه باید کرد؟
مرکز رشد یک مجموعه دولتی است و شرکت‌های مستقر در آن شرکت‌های خصوصی و مستقل می‌باشند و تصمیم‌گیری در مورد جذب پرسنل همکار با خود شرکت است. پس با مراجعه به شرکت‌های مربوط به تخصص مورد نظر و صحبت با مدیرعامل آن نسبت به همکاری با هریک از آن‌ها می‌توان اقدام کرد.
برای همکاری با شرکت های مستقر در مرکز رشد به عنوان کارآموز چه باید کرد؟ برای همکاری با شرکت های مستقر در مرکز رشد به عنوان کارآموز چه باید کرد؟
کلیه فرایند کارآموزی مرتبط با مدیریت ارتباط با صنعت و جامعه است. 
برای ثبت اختراع بین المللی از کجا شروع کنم؟ برای ثبت اختراع بین المللی از کجا شروع کنم؟
چیزی به نام ثبت بین المللی اختراع وجود ندارد شما می‌توانید اختراع خود را در کشورهای دیگراز طریق معاهده PCT که در ایران مجری آن اداره کل مالکیت صنعتی ایران است و یا از طریق کانون پتنت ایران (کانون مدیریت دارایی های فکری) که زیر نظر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است، به ثبت برسانید.
برای ثبت اختراع از کجا شروع کنم و چه فرایندی را باید طی کنم؟ برای ثبت اختراع از کجا شروع کنم و چه فرایندی را باید طی کنم؟
ابتدا وارد وب سایت  https://iripo.ssaa.ir/  شوید سپس در قسمت اداره ثبت اختراعات بر روی ثبت اظهارنامه اختراع کلیک نمایید و در ادامه فرایند ذیل به ترتیب انجام دهید.
تکمیل فرم تعهدنامه، ورود اطلاعات اظهارنامه، بارگذاری ضمائم، بازبینی اطلاعات و ضمائم، پرداخت هزینه و دریافت شماره اظهارنامه
برای استقرار در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان چگونه باید اقدام بکنیم؟ برای استقرار در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان چگونه باید اقدام بکنیم؟
در ابتدا باید دو فرم شماره 1 و 2 موجود در وبسایت ناحیه (https://innov.ui.ac.ir) را جهت معرفی مجموعه متقاضی و شرح اهداف و برنامه‌ها آن‌ها و تعهدات مالی شرکت برای هزینه کرد در اقدامات کارآفرینانه تکمیل و بارگزاری کرد. سپس در صورت موافقت با کلیات برنامه پیشنهادی، از متقاضی برای ارائه شفاهی و توضیحات بیشتر، دعوت به عمل خواهد آمد. در صورت توافق نهایی شرکت باید مبلغی را به عنوان وجه تضمین برای انجام برنامه‌های ارائه شده به دانشگاه پرداخت نماید. تمام برنامه‌های ارائه شده در فرم شماره1 و فرم شماره2 در طول مدت استقرار شرکت در ناحیه نوآوری توسط کارگروه نظارت و ارزیابی دانشگاه رصد خواهد شد.
با طی چه مراحلی میتوانم به مرکز رشد ورود کنیم؟ با طی چه مراحلی میتوانم به مرکز رشد ورود کنیم؟
با تکمیل و بارگزاری فرم‌های استقرار در مرکز رشد در سربرگ دوم وب سایت مرکز رشد (https://roshd.ui.ac.ir/) که پس از آن این درخواست توسط کارشناسان بررسی و به فرد متقاضی به منظور انجام گام‌های بعدی اطلاع‌رسانی می‌گردد.
آیا می‌توان ایده نوآورانه را به ثبت رساند؟ آیا می‌توان ایده نوآورانه را به ثبت رساند؟
خیر ایده باید به مرحله عمل رسیده باشد بنابراین ایده به تنهایی غیر قابل ثبت است ولی این به معنی نیست که الزام به ساخت داشته باشید.
آیا می توانم از طریق دانشگاه اصفهان ثبت اختراع انجام دهم؟ آیا می توانم از طریق دانشگاه اصفهان ثبت اختراع انجام دهم؟
درصورتی که دانشگاه اصفهان سهم مالکیت در اختراع شما را دارد لطفا با شماره 37934363 تماس بگیرید و در غیر این صورت از مسیر اداره کل مالکیت صنعتی ایران اقدام نمایید.
آیا برای استقرار در ناحیه نوآوری اولویت خاصی وجود دارد؟ آیا برای استقرار در ناحیه نوآوری اولویت خاصی وجود دارد؟
بله. اولویت استقرار در ناحیه‌ی نوآوری با شرکت‌های بخش خصوصی است. همچنین متقاضیان استقرار در ناحیه¬ی نوآوری علاوه بر درک صحیح از مفاهیم مرتبط با نوآوری و ریسک های ذاتی آن باید سابقه‌ی مؤثری در این حوزه داشته و  درک صحیحی از مالکیت معنوی و دارائیهای نامشهود داشته باشند زیرا دانشگاه از کل دارائیهای نامشهود ایجاد شده مانند فناوری یا نشانگان تجاری، سهمی خواهد داشت. علاوه بر این، انتظار آن است که متقاضیان، ضمن توجه ویژه به مؤلفه‌های علمی و فرهنگی محیط‌های دانشگاهی، توانایی تعامل با محیط‌های جوان و پویا و خطرپذیر را داشته باشند.
آیا امکان ثبت اختراع به‌صورت بین‌المللی وجود دارد؟ آیا امکان ثبت اختراع به‌صورت بین‌المللی وجود دارد؟
چیزی به نام ثبت بین المللی اختراع وجود ندارد شما می‌توانید اختراع خود را در کشورهای دیگر به ثبت برسانید و برای این کار می توانید از معاهده PCT که امکان ثبت همزمان در چند کشور را به شما می دهد، استفاده نمایید.
شرایط لازم برای ورود به مرکز رشد دانشگاه اصفهان چیست؟ شرایط لازم برای ورود به مرکز رشد دانشگاه اصفهان چیست؟
داشتن ایده نو، فناورانه و قابل تجاری‌سازی به همراه یک تیم حداقل دو نفره متخصص (دانشجو یا دانش آموخته یا عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان) به صورت تمام وقت که در این مرحله باید طرح توجیهی کسب‌وکار تدوین شده و یک مشاور متخصص در کنار تیم باشد، دقت شود در صورت ثبت شرکت می بایست بیشتر از سه سال از زمان ثبت شرکت نگذشته باشد.
<<   <  1  >   >>  
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان -بلواردانشگاه - دانشگاه اصفهان - روبروی مصلای دانشگاه - مرکز رشد و کارآفرینی (دانشکده قدیم علوم تربیتی و روانشناسی)
کدپستی: 8174673441
تلفن: 37934363  
تلفکس: 37932924
E-mail: roshd-esf@res.ui.ac.ir
Powered by DorsaPortal